آموزش عکاسی در اصفهان

اگر به تازگی عکاسی را شروع کرده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید، یا شاید مدتی است که با دوربین خود عکس می گیرید و می خواهید مهارت های عکاسی خود را بهبود ببخشید، به جای درستی آمده اید. 

عکاسی بدون شک هنر امروزی است، تقریباً همه به دوربین دسترسی دارند و نرم افزار ویرایش ساده و سطح بالا (مانند فتوشاپ و لایت روم) این رسانه را منفجر کرده است.

با توجه به همه اینها، نسل جدیدی از عکاسان آماتور با تعداد بسیار زیادی وجود دارند که می توانند با آموزش عکاسی اصفهان، شروع به فعالیت کنند.

اما کسانی که می خواهند در یادگیری عکاسی از قلمرو تازه کار بودن خارج شوند، آیا به مدرسه عکاسی نیاز دارند؟

آموزش تخصصی در هر حوزه ای بسیار مهم و حساس می باشد، زیرا مدرسان با زمان، هزینه و آرمان های افراد سروکار دارند. امروزه در دنیای پررقابت عکاسی که میلیون ها تصویر در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پست می شود، داشتن مهارت تخصصی در عکاسی بسیار حائز اهمیت است. اما در ابتدا بسیار مهم است که بفمید چرا به مهارت تخصصی عکاسی نیاز دارید!

آموزش عکاسی می تواند برای هرکسی که تجربه عکاسی دارد مسیری رضایت بخش باشد. گزینه های زیادی برای وجود دارد، از حضور در یک کلاس آنلاین تا شرکت در یک کارگاه عکاسی در فضای باز. موفقیت کلاس آموزش عکاسی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که به همه آنها خواهیم پرداخت. 

هدف شما از عکاسی چیست؟

همه نمی توانند یا نمی خواهند یک سرگرمی را انتخاب کنند و آن را به یک حرفه تخصصی خود تبدیل کنند. وقتی اهمیت شرکت در کلاس آموزش عکاسی اصفهان را می سنجید، باید از خود بپرسید که آیا این یک سرمایه گذاری خوب است یا خیر.

اگر می‌خواهید عکس‌های خوبی بگیرید، اما نمی‌خواهید، پول هنگفتی از دست بدهید، راه‌های زیادی برای توسعه مهارت‌هایتان وجود دارد که ما در مدت کوتاهی به آن‌ها خواهیم رسید.

آموزش عکاسی در اصفهان

آموزش عکاسی در اصفهان برای مبتدیان

روش های مختلفی برای آموزش عکاسی در اصفهان وجود دارد.

اگر به تازگی اولین دوربین DSLR خود را خریداری کرده اید و می خواهید اصول اولیه را بیاموزید یا به دنبال راه های ساده ای برای به روز رسانی مهارت های عکاسی فعلی خود هستید، نکات زیر به شما کمک می کند پایه ای قوی بسازید. 

البته، عکاسی هنری است که هرگز واقعاً «تمام» آن را نخواهید آموخت. بهترین راه برای ادامه پیشرفت این است که اغلب تمرین کنید، اشتباه کنید و از دیگران بیاموزید، چه آنها عکاسان با سابقه باشند و چه تازه واردان در این حرفه. 

در اینجا چند روش برای شروع آموزش عکاسی در اصفهان آورده شده است:

یاد بگیرید که دوربین خود را به درستی در دست بگیرید

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما بسیاری از عکاسان جدید دوربین خود را به درستی در دست نمی گیرند، که باعث لرزش دوربین و تار شدن تصاویر می شود. البته سه پایه بهترین راه برای جلوگیری از لرزش دوربین است، اما از آنجایی که از سه پایه استفاده نمی کنید مگر اینکه در شرایط کم نور عکس بگیرید، مهم است که دوربین خود را به درستی در دست بگیرید تا از حرکت های غیر ضروری جلوگیری کنید.

در حالی که روش خود را برای گرفتن دوربین تمرین می کنید، همیشه باید آن را با هر دو دست بگیرید. سمت راست دوربین را با دست راست خود بگیرید و دست چپ خود را زیر لنز قرار دهید تا وزن دوربین را تحمل کنید.

هرچه دوربین را به بدن خود نزدیک‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را ثابت‌تر نگه دارید. اگر به ثبات بیشتری نیاز دارید، می توانید به دیوار تکیه دهید یا روی زانوهای خود خم شوید، اما اگر چیزی برای تکیه دادن وجود ندارد، ایجاد یک موضع گسترده تر نیز می تواند کمک کننده باشد.

 

آموزش عکاسی در اصفهان برای مبتدیان روش های مختلفی برای آموزش عکاسی در اصفهان وجود دارد. اگر به تازگی اولین دوربین DSLR خود را خریداری کرده اید و می خواهید اصول اولیه را بیاموزید یا به دنبال راه های ساده ای برای به روز رسانی مهارت های عکاسی فعلی خود هستید، نکات زیر به شما کمک می کند پایه ای قوی بسازید.  البته، عکاسی هنری است که هرگز واقعاً «تمام» آن را نخواهید آموخت. بهترین راه برای ادامه پیشرفت این است که اغلب تمرین کنید، اشتباه کنید و از دیگران بیاموزید، چه آنها عکاسان با سابقه باشند و چه تازه واردان در این حرفه.  در اینجا چند روش برای شروع آموزش عکاسی در اصفهان آورده شده است: یاد بگیرید که دوربین خود را به درستی در دست بگیرید این ممکن است واضح به نظر برسد، اما بسیاری از عکاسان جدید دوربین خود را به درستی در دست نمی گیرند، که باعث لرزش دوربین و تار شدن تصاویر می شود. البته سه پایه بهترین راه برای جلوگیری از لرزش دوربین است، اما از آنجایی که از سه پایه استفاده نمی کنید مگر اینکه در شرایط کم نور عکس بگیرید، مهم است که دوربین خود را به درستی در دست بگیرید تا از حرکت های غیر ضروری جلوگیری کنید. در حالی که در نهایت روش خود را برای گرفتن دوربین توسعه خواهید داد، همیشه باید آن را با هر دو دست بگیرید. سمت راست دوربین را با دست راست خود بگیرید و دست چپ خود را زیر لنز قرار دهید تا وزن دوربین را تحمل کنید. هرچه دوربین را به بدن خود نزدیک‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را ثابت‌تر نگه دارید. اگر به ثبات بیشتری نیاز دارید، می توانید به دیوار تکیه دهید یا روی زانوهای خود خم شوید، اما اگر چیزی برای تکیه دادن وجود ندارد، اتخاذ یک موضع گسترده تر نیز می تواند کمک کننده باشد.

 عکاسی را با فرمت RAW شروع کنید

RAW یک فرمت فایل مانند jpeg است، اما برخلاف jpeg، به جای فشرده سازی، تمام داده های تصویر ثبت شده توسط سنسور دوربین شما را ضبط می کند. هنگامی که با فرمت RAW عکاسی می کنید، نه تنها تصاویر با کیفیت بالاتری دریافت خواهید کرد، بلکه کنترل بسیار بیشتری در ادیت تصویر خواهید داشت. به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود مشکلاتی مانند نوردهی بیش از حد یا کم نور را اصلاح کنید و مواردی مانند دمای رنگ، تعادل رنگ سفید و کنتراست را تنظیم کنید.

یکی از نکات منفی عکاسی با فرمت RAW این است که فایل‌ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، عکس‌های RAW همیشه نیاز به ادیت تصاویر دارند، بنابراین باید روی یادگیری نرم‌افزار ویرایش عکس سرمایه‌گذاری کنید.

با این حال، در نهایت، عکاسی با فرمت RAW می تواند کیفیت تصاویر شما را تغییر دهد، بنابراین اگر زمان و فضا دارید، قطعا ارزشش را دارد. اگر مطمئن نیستید که چگونه از jpeg به RAW تغییر دهید، راهنمای دوربین خود را برای دستورالعمل های دقیق بررسی کنید.

به عنوان یک عکاس مثلث نوردهی را درک کنید

مثلث نوردهی به سادگی به سه عنصر مهم نوردهی اشاره دارد. ISO، دیافراگم و سرعت شاتر. هنگامی که در حالت دستی عکاسی می کنید، باید بتوانید هر سه این موارد را متعادل کنید تا عکس هایی واضح و با نور خوب دریافت کنید. 

ISO: ISO حساسیت دوربین به نور را کنترل می کند. تنظیم ISO پایین به این معنی است که دوربین نسبت به نور حساسیت کمتری خواهد داشت، در حالی که ایزوی بالاتر به این معنی است که حساسیت بیشتری به نور خواهد داشت. تنظیم ISO از 100 تا 200 معمولاً هنگام عکاسی در فضای باز در طول روز ایده آل است، اما هنگام عکاسی در شرایط کم نور، مانند داخل خانه یا در شب، ایزوی بالاتر از 400 تا 800 یا بالاتر ممکن است لازم باشد. 

دیافراگم: دیافراگم دهانه لنز شما است و میزان عبور نور به سنسور دوربین را کنترل می کند. دیافراگم بازتر (که با عدد f پایین‌تر نشان داده می‌شود) نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد، در حالی که دیافراگم باریک (که با عدد f بالاتر نشان داده می‌شود) نور کمتری را از خود عبور می‌دهد. دیافراگم باز زمانی که می خواهید سوژه خود را ایزوله کنید عالی است، اما زمانی که می خواهید کل صحنه در فوکوس باشد، مانند عکس های گروهی، باید از دیافراگم باریک استفاده کنید.

سرعت شاتر: سرعت شاتر زمان باز ماندن شاتر هنگام گرفتن عکس را کنترل می کند. هرچه شاتر بیشتر باز بماند، نور بیشتری به سنسور دوربین می‌رسد. سرعت شاتر سریع برای عملکرد فریزکردن خوب است، در حالی که سرعت شاتر بیشتر باعث تار شدن حرکت می شود.

توجه کنید که دیافراگم باز برای عکاسی پرتره بهترین است

هنگام عکاسی پرتره، چه از افراد و چه از حیوانات، سوژه شما باید کانون اصلی تصویر باشد و بهترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از دیافراگم بازتر است. این کار سوژه شما را واضح نگه می دارد و در عین حال هرگونه حواس پرتی را در پس زمینه محو می کند. 

به خاطر داشته باشید که عدد f/ کوچکتر به معنای دیافراگم بازتر است و هرچه دیافراگم بازتر باشد، این اثر چشمگیرتر خواهد بود. برخی از لنزها می توانند تا f/1.2 پایین بیایند، اما حتی دیافراگم f/5.6 می تواند همان کار را انجام دهد. برای درک بهتر اینکه چگونه دیافراگم بر تصاویر شما تأثیر می گذارد، به حالت اولویت دیافراگم (Av یا A) بروید و سعی کنید چند عکس با دیافراگم های مختلف بگیرید.

دیافراگم باریک برای عکاسی منظره بهترین است

عکس‌های منظره نیاز به رویکرد متفاوتی دارند، زیرا همه چیز از صخره‌های پیش‌زمینه گرفته تا کوه‌های پس‌زمینه باید به وضوح در فوکوس باشد. بنابراین هر زمان که در حال عکاسی از صحنه ای هستید که می خواهید همه چیز کاملاً در فوکوس باشد، باید دیافراگم باریک را به جای باز انتخاب کنید. 

عدد f/ بزرگتر به معنای دیافراگم باریکتر است، بنابراین بسته به آنچه لنز شما اجازه می دهد، به سمت f/22 یا بالاتر بروید. مجدداً، استفاده از حالت اولویت دیافراگم (Av یا A) به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد تنظیم سرعت شاتر هر بار، دیافراگم های مختلف را آزمایش کنید.

اگز با اصطلاحات و اختصارات مهم عکاسی آشنایی ندارید، می اوانید مقاله 25 اختصارات مهم عکاسی را مطالعه کنید.

 

بهترین دوره آموزش عکاسی در اصفهان

عکاسی با وجود اینکه نیازی به توضیح ندارد، به عبارت ساده به معنای عکس گرفتن به وسیله دوربین است. عکاسی هنر گرفتن نور با دوربین است، که معمولاً از طریق یک سنسور دیجیتال یا فیلم، برای ایجاد یک تصویر می باشد. با تجهیزات مناسب، حتی می توانید از طول موج های نور نامرئی که با چشم انسان دیده نمی شود، از جمله UV، مادون قرمز و رادیویی عکس بگیرید.

کمپانی Adobe (بزرگترین کمپانی نرم افزارهای ادیت عکس و فیلم در دنیا) عکاسی را به 28 نوع و سبک مختلف طبقه بندی می کند. برخی از موارد رایج عبارتند از:

  • عکاسی پرتره
  • عکاسی عروسی
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی در سفر
  • عکاسی رویداد
  • عکاسی مد
  • عکاسی ورزشی
  • عکاسی حیات وحش
  • عکاسی معماری
  • عکاسی از غذا
  • و …

چرا مهارت های عکاسی مهم هستند؟

طبق آمار به دست آمده از آگهی های استخدام در ایران، متوسط ​​دستمزد عکاسان در ماه 7 میلیون تومان بود، در حالی که پیش بینی می شود اشتغال عکاسان از سال 1401 تا 1410 حدود 30 درصد رشد کند که بسیار سریعتر از متوسط ​​​​رشد برای مشاغل دیگر است. 

درامد عکاسی در ایران
درآمد عکاسی در ایران

این موضوع نشان می دهد که اگر قصد کارکردن به صورت کارمند با حقوق ثابت را دارید، نسبت با سایر مشاغل درآمد خوبی خواهید داشت.

به این نکته نیز توجه کنید که بعد از یادگیری اصول عکاسی با متخصص شدن در یکی از حوزه های عکاسی، می توانید پروژه هایی با میزان درآمد بالا را جذب کنید.

 برای آموزش عکاسی اصفهان به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟ 

چه تجهیزاتی برای دوره خود نیاز دارید؟ از کجا می توانید آن ها را بخرید؟ در زیر لیستی از تجهیزات عکاسی است که برای تکمیل تکالیف دوره خود به آنها نیاز دارید. تجهیزات عکاسی ممکن است گران باشند، بنابراین ما همچنین نکاتی را برای کاهش هزینه، به خصوص زمانی که شما شروع به کار می کنید، درج کرده ایم.

تجهیزات ضروری برای آموزش عکاسی اصفهان

برای شرکت در کلاس عکاسی در اصفهان ضروری است که به تجهیزات زیر دسترسی داشته باشید زیرا برای تکمیل تکالیف خود به آنها نیاز دارید:

1. دوربین عکاسی

برای شروع عکاسی شما می توانید از هر دوربین دیجیتالی استفاده کنید، اما توجه کنید که شما باید:

  • حالت دستی داشته باشید
  • لنز قابل تعویض داشته باشید
  • یک لنز زوم داشته باشید (لنز کیت به عنوان مثال 18-55 میلی متر)
  • بتوانید با فرمت RAW عکس بگیرید
  • یک فلاش با عملکرد دستی و TTL (از طریق لنز) داشته باشید
  • وسیله ای برای اتصال از راه دور به فلاش خارجی داشته باشید

اگر مطمئن نیستید که دوربین شما این شرایط را برآورده می کند، کتابچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید، و یا به صورت آنلاین برای رهنمایی در گوگل جستجو کنید.

از آنجایی که تنظیمات منو از دوربینی به دوربین دیگر متفاوت است، باید قبل از شروع دوره با تنظیمات منوی دوربین خود آشنا شوید. به یاد داشته باشید که کتابچه راهنمای خود را نگه دارید زیرا ممکن است لازم باشد به آن مراجعه کنید.

  • نکاتی برای تحقیق شما درباره مدل دوربین: اگرچه فناوری دوربین به طور مداوم در حال پیشرفت است، هیچ دوربینی کامل نیست و همیشه محدودیت هایی از نظر کیفیت، هزینه یا وزن وجود خواهد داشت. نظرات را بخوانید، دوربین‌های دست دوم را از فروشگاه‌های معتبر دوربین تهیه کنید و تا حد امکان قیمت‌ها را مقایسه کنید. همیشه تخفیف‌های دانشجویی را بررسی کنید و اگر دست دوم می‌خرید، به یاد داشته باشید که آیا باتری همراه آن است یا خیر.
  • توصیه می شود: کانن و نیکون طیف وسیعی از دوربین ها را بسته به بودجه و نیازهای شما ارائه می دهند. دیگر برندهای پیشنهادی سونی، الیمپوس و پنتاکس هستند.
  • لطفاً توجه داشته باشید: اگر کارت حافظه می‌خرید، باید از سازگاری آن با دوربین خود اطمینان حاصل کنید.
دوربین عکاسی اصفهان

2. لایت روم و فتوشاپ

برای تکمیل تکالیف دوره خود به Lightroom Classic و Photoshop برای لپ تاپ یا دسکتاپ خود نیاز دارید. این نرم افزار بخشی ضروری از گردش کار یک عکاس است.  

  • توصیه می شود: ما یک پست وبلاگ جداگانه در این مورد داریم، بنابراین برای اطلاعات بیشتر لطفاً آن را بررسی کنید.
  • لطفاً توجه داشته باشید: استفاده از Lightroom و Photoshop در تبلت یا iPad برای تکمیل تکالیف دوره کافی نخواهد بود.

3. فلاش خارج از دوربین، پایه فلاش و اصلاح کننده

فلاش خارج از دوربین:

در طول دوره آموزشی با تکنیک های فلاش و نورپردازی استودیویی آشنا خواهید شد. اگرچه بسیاری از دوربین‌ها دارای یک «فلاش پاپ‌آپ» داخلی هستند، برای تکمیل تکالیف خود به فلاش خارج از دوربین نیاز خواهید داشت، زیرا گزینه‌های خلاقانه‌تری در هنگام عکاسی شما باز می‌شود.

  • توصیه می‌شود:هنگام خرید فلاش برای دوربین خود مطمئن شوید که مدل دوربین شما با آن فلاش سازگاری داشته باشد و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

پایه فلش و اصلاح کننده

برای نصب فلاش به یک پایه، یک براکت برای اتصال فلاش به پایه و یک سافت باکس یا چتر نیاز دارید.

  • توصیه می شود: ما کیت فلش Softbox-80 Hahnel Speedlite را توصیه می کنیم. این شامل پایه نور، براکت و سافت باکس است.

چگونه عکس های خوبی بگیریم؟

یک سوال متداول از افرادی که به تازگی وارد عکاسی شده اند می گیریم این است که “چگونه می توانم با آنچه دارم عکس های خوبی بگیرم، بدون اینکه پول زیادی برای دوربین ها و لنزهای جدید خرج کنم؟”. از زمانی که دوربین‌های DSLR و بدون آینه مقرون‌ به‌ صرفه‌تر شدند و مردم شروع به خرید دوربین‌های پیشرفته کردند، علاقه زیادی به عکاسی از سوی عموم مردم به وجود آمد.

هنگامی که اکثر عکاسان حرفه ای، تجهیزاتی را که برای ساختن تصاویری زیبا استفاده می کنند را نشان می دهند، این تصور ایجاد می شود که فقط تجهیزات گران قیمت می توانند عکس های عالی تولید کنند.

این یک مانع بزرگ است زیرا هنر عکاسی هر شخص صرفا به گران بودن تجهیزات آن بستگی ندارد. برخی شروع به خرید وسایل گران قیمت می کنند و فکر می کنند که به آنها کمک می کند عکس های خوبی بگیرند و عکاسی خود را بهبود بخشند، در حالی که برخی دیگر فقط به تلفن های هوشمند خود باز می گردند.

چگونه عکس های خوبی بگیریم؟

برای گرفتن عکس های خوب لازم است که به چند نکته توجه کنید:

دوربین خود را در خانه رها نکنید

این مورد ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، اما اگر دوربینتان را در خانه بگذارید چه اتفاقی می افتد؟ تعداد زیادی از عکاسان بسیاری از فرصت های عکاسی عالی را از دست می دهند، فقط به این دلیل که فراموش کرده اند دوربین شان را با خود ببرند. چه لحظه ای احمقانه و یا منحصر به فرد باشد، همراه داشتن یک دوربین ممکن است آن لحظات نادر و یکبار در زندگی را برای شما رقم بزند.

 اگر دوربین خود را در خانه می گذارید، از تلفن خود استفاده کنید! این روزها تلفن‌ها دوربین‌های بسیار خوبی دارند و نبود تنظیمات می‌تواند به شما کمک کند بیشتر روی ترکیب بندی تصاویر خود تمرکز کنید.

تعداد زیادی عکس بگیرید

هرچه بیشتر عکس بگیرید، بیشتر یاد می گیرید! به همین سادگی. از هر فرصتی برای ثبت تصاویر استفاده کنید، چه در اوایل صبح یا اواخر شب. با گرفتن عکس های زیاد، متوجه خواهید شد که چگونه از دوربین خود در شرایط نوری مختلف استفاده کنید و چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست.

در عین حال، هنگامی که تصاویر شما به خوبی ظاهر نمی شوند، شروع به تحقیق بیشتر و خواندن مقالات، کتاب ها، مجلات و انجمن های آنلاین می کنید تا راه حلی برای مشکل خود بیابید. در نهایت، شما از اشتباهات خود درس خواهید گرفت و دانش زیادی در مورد نحوه استفاده موثر از وسایل خود به دست خواهید آورد.

کارگاه های عکاسی را در نظر بگیرید

اگر مقداری پول اضافی دارید، سرمایه گذاری در کارگاه عکاسی را در نظر بگیرید. کارگاه‌ها می‌توانند برای یک جلسه در یک سالن بزرگحدود 100 تا 300تومان هزینه و اگر در یک گروه کوچک با یک عکاس مشهور باشید، تا چند میلیون هزینه داشته باشند.

اگر نمی‌خواهید نگران یافتن بهترین مکان‌ها برای عکاسی در کشورهای جدید باشید، کارگاه‌های سفر می‌توانند بسیار مفید باشند.

کارگاه‌ها برای کسانی خوب است که می‌خواهند عکاسی را به سرعت از افراد حرفه‌ای واقعی یاد بگیرند و اگر می‌خواهید روند یادگیری خود را به سرعت تسریع کنید، کارگاهی را پیدا کنید که بهترین نیازهای شما را برآورده کند و آن را دنبال کنید.

از سه پایه استفاده کنید

اگر از قبل سه پایه ندارید، توصیه می کنیم در اسرع وقت یکی از آن ها را تهیه کنید. چرا؟ زیرا سه پایه فرصت های جدیدی را برای عکاسی در نور کم برای شما باز می کند. شما می توانید نور را در شب آزمایش کنید و تصاویر بسیار زیبایی از چیزهایی که در شب زنده می شوند ثبت کنید. یک سه پایه به شما امکان می دهد از سوژه های غیر متحرک عکس های واضح بگیرید و سوژه های متحرک را محو کنید و عکس های بسیار جالب و پویا ایجاد کنید.

شما همچنین می توانید از سه پایه برای عکاسی از رعد و برق، عکاسی از ماه، نقاشی شبانه با چراغ قوه، عکاسی از آتش بازی و غروب خورشید و خیلی چیزهای دیگر استفاده کنید!

با سه پایه، می توانید از سطوح ISO بسیار پایین برای بالاترین کیفیت تصویر و کمترین میزان نویز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دیافراگم‌های کوچک مانند f/16 برای دریافت عمق میدان بسیار بالاتر یا ایجاد تصاویر HDR ( محدوده دینامیکی بالا ) استفاده کنید.

ژانرهای جدید را امتحان کنید

به احتمال زیاد، شما به خصوص به یک ژانر یا سبک های دیگر جذب می شوید. به عنوان مثال، تیم مدرسه عکاسی در چندین ژانر مختلف مانند منظره، پرتره، حیات وحش، املاک و مستغلات و ماکرو پخش شده است.

اما حتی اگر سبک عکاسی خاصی دارید، باید چیزی خارج از منطقه راحتی خود را امتحان کنید. اگر اهل حیات وحش هستید، پرتره ها را امتحان کنید، یا اگر اهل عکاسی خیابانی هستید، مناظر را امتحان کنید.

چگونه عکس های خوبی بگیریم

توضیح ترکیب بندی: تکنیک هایی برای مبتدیان در عکاسی

اکثر عکاسان مبتدی با ترکیب بندی مشکل دارند. این نکات به شما کمک می کند تا راه درستی را شروع کنید.

ترکیب بندی تضاویر در عکاسی حیاتی است. اگر می خواهید عکس های قدرتمندی بگیرید، یکی از مهم ترین بخش های عکاسی، قطعا ترکیب بندی کادر است. با این حال، بسیاری از عکاسان فقط با شنیدن قانون یک سوم شروع می‌کنند و هرگز بیشتر در مورد چگونگی ساخت عکس‌های بهتر عمیق‌تر نمی‌شوند. این یک موضوع عمیق است، و هیچ راهی برای پوشش همه چیز فقط در یک قالب متن وجود ندارد.

ترکیب بندی چیست؟

ترکیب بندی ساختار یک عکس است. ترکیب بندی نحوه چیدمان عناصر در تصویرتان برای ایجاد ظاهری است که می‌خواهید، و آنقدر مهم است که می‌تواند یک تصویر را ایجاد یا خراب کند. اگر به موضوع جالبی برخورد کردید، مهم نیست چقدر نور خوب باشد یا شرایط غیرعادی باشد، اگر می خواهید نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشید، همچنان باید عکس را به خوبی ترکیب بندی کنید.

چه چیزی یک عکاس خوب را می سازد؟

چه چیزی یک عکاس خوب را می سازد؟

اگر می خواهید بدانید چگونه یک عکاس خوب باشید، اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک عکاس برداشته اید. یک عکاس خوب علاقه زیادی به عکاسی دارد و مایل به یادگیری و پیشرفت مداوم است.

کسب مهارت های فنی تازه شروع کار است. یک عکاس خوب به دید هنری و مهارت داستان سرایی نیز نیاز دارد. توسعه همه اینها زمان می برد، اما به زودی طبیعت دوم شما خواهند شد.

بسیار ضروری است که چشم خود را آموزش دهید تا جهان را به عنوان “تصاویر” ببیند و کوچکترین جزئیات را حتی زمانی که دوربینی در دست ندارید مشاهده کنید. شما باید کنجکاو باشید و فراتر از بدیهیات بروید. عکاسان بزرگ می توانند چیزی منحصر به فرد و زیبا را در معمولی ترین صحنه ها پیدا کنند. آنها همیشه به دنبال داستان ها و راه های تازه ای هستند تا آنها را برای عموم خود به تصویر بکشند.

چه مدت طول می کشد تا یک عکاس خوب شوید؟

هر عکاس مسیر متفاوتی دارد و این به شما بستگی دارد که مسیر خود را پیدا کنید. برای برخی، یافتن صدای هنری آنها امری مسلم است. قبل از فشار دادن دکمه شاتر، آنها می دانند که چه چیزی می خواهند بگویند و چگونه آن را انجام دهند. دیگران باید وارد دنیای هنر شوند، در کلاس های عکاسی شرکت کنند، آثار استادان عکاسی را مطالعه کنند و قبل از رسیدن به مقصد، تمرین زیادی کنند.

مبارزه در یادگیری عکاسی بر سر نحوه دستکاری دوربین یا انتخاب لنزها و مکان ها نیست. کار سخت در عکاسی، یافتن چیزی است که با شما صحبت می کند و به شما انگیزه می دهد که دوربین را بردارید. یک عکاس خوب با سوژه ارتباط برقرار می کند و عکس های معناداری می آفریند. فقط زمان می تواند بگوید چقدر طول می کشد تا به آنجا برسید. اما برای رسیدن به خط پایان عجله نکنید. از روند لذت ببرید.

یک عکاس چه ویژگی های شخصیتی دارد؟

هنگامی که مهارت های لازم برای عکاس بودن را شناختید، می توانید شروع به کشف ویژگی های شخصیتی یک عکاس کنید. اولین ویژگی که باید داشته باشید صبر است. به ندرت همه چیز طبق برنامه پیش می رود، و شما باید نیروی درونی را برای دنبال کردن آن پیدا کنید. بنابراین، روی ایجاد صبر، انعطاف پذیری و سازگاری تمرکز کنید.

شما همچنین به مهارت های ارتباطی و مدیریتی نیاز خواهید داشت. یک عکاس با افراد زیادی، از مشتری گرفته تا همکاران، کمک های تدارکاتی و سوژه ها سر و کار دارد. شما باید یاد بگیرید که با احترام مذاکره کنید ، بدانید چه زمانی مصالحه کنید و چه زمانی برای هدف هنری خود بایستید. هدف خود را به خاطر بسپارید: گرفتن داستان های معنادار و رساندن پیام به مخاطبان. یک عکاس خوب در هر شرایطی بهترین راه را پیدا می کند، حتی اگر آنطور که تصور می کرد نباشد.