یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد‍!

گاهی یکی عکس می تواند تاثیر احساسی به مراتب بیشتری نسبت به یک متن داشته باشد. باورتان می شود که عکس های تبلیغاتی می‌توانند فروش شما را تا 10 یا حتی 100 برابر افزایش دهند؟

ما توسط عکس های تبلیغاتی احاطه شده‌ایم که از آنها برای فروش چیزهایی استفاده می‌شود. اما چند درصد موارد با جذب شدن به این عکس های تبلیغاتی چیزی را می خرید که واقعا به آن نیاز دارید؟

آموزش عکاسی تبلیغاتی اصفهانعکس ها نقش مهمی در تبلیغات و بازاریابی دارند زیرا می توانند داستانی را بیان کنند. امروزه، مصرف کنندگان بسیار بصری هستند، بنابراین، تنها تصاویری که به صورت حرفه ای گرفته شده است می توانند توجه آنها را جلب کنند. در اینجا نحوه گرفتن عکس های تبلیغاتی عالی را به اشتراک می گذاریم.

عکس های تبلیغاتی می توانند پیام‌های ما را با جلب توجه افراد به تصویر و محیط اطراف به راحتی انتقال دهند. عکس های تبلیغاتی همچنین می توانند واکنش عاطفی را در مخاطبان برانگیزند و آموزش، سرگرمی، متقاعدسازی یا الهام را ترویج کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای آنلاین وقتی با عکاسی تبلیغاتی ترکیب می‌شود، قوی‌تر عمل می‌کند. به عنوان مثال، برندهایی که عکس تبلیغاتی را در پست‌های اینستاگرام خود قرار می‌دهند، توانستند 87 درصد از کل تعامل را کسب کنند. 

بازاریابان مدتی است که این موضوع را به خوبی درک کرده اند: یک عکس تبلیغاتی مناسب یک کمپین فروش موفق را ایجاد می کند. اما واقعاً چگونه عکس های تبلیغاتی جادوی خود را روی ما اعمال می کنند؟ و چگونه می‌توانید از پتانسیل عکس تبلیغاتی در فضای دیجیتالی که مملو از تصاویر است، استفاده کنید؟

عکاسی تبلیغاتی به نوبه خود، شانس یک کسب و کار یا شرکت را برای ترغیب مردم به خرید آنچه می فروشند افزایش می دهد. اگر به دنبال ایجاد فروش یا ایجاد یک تبلیغات خیره کننده هستید، بیایید نگاهی به نحوه استفاده از عکاسی در تبلیغات بیندازیم.

عکاسی تبلیغاتی چگونه باعث افزایش تعامل با افراد می شود؟

عکاسی تبلیغاتی خوب شما را متقاعد می کند که چیزی را خریداری کنید که واقعاً به آن نیاز ندارید. معمولا عکاسان این کار را با قرار دادن محصولات، کالاها یا خدمات در مقابل مخاطبان و متقاعد کردن آنها برای خرید آن محصول یا خدمات انجام می دهند.

حقیقت بسیار ساده است: ما به عنوان انسان عاشق دیدن تصاویر هستیم. مغز ما طوری طراحی شده است که جهان را به صورت بصری درک کند، و ما مشتاق ورودی بصری دائمی هستیم. تصاویر برای ما بسیار جذاب هستند زیرا ما از قدرت پردازش مغز خود به بینایی، بیشتر از هر حس یا توانایی دیگری انرژی اختصاص می دهیم (بینایی 50٪ از منابع مغز ما را اشغال می کند)

بینایی آنقدر شهودی است که ما ترجیح می دهیم به عکس تبلیغاتی نگاه کنیم تا یک متن تبلیغاتی را بخوانیم.

 

عکاسی تبلیغاتی اصفهان

حتی هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستید، محتوای همراه با تصاویر به‌طور مداوم کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کند.

ما به عنوان انسان، نه تنها از دیدن عکس ها خوشحالیم، بلکه به طور شهودی در درک آنها نیز خوب هستیم.

سرعتی که ما با آن یک تصویر را تجزیه و تحلیل می‌کنیم شگفت‌انگیز است و در واقع می‌توانیم حس یک عکس تبلیغاتی را در 1/10 ثانیه احساس کنیم، خیلی سریعتر از فهمیدن موضوع هر متنی که می خوانیم.

هنگامی که می خواهید برند خود را تبلیغ کنید، همیشه محتوای خود را با عکاسی تبلیغاتی همراه کنید که به بینندگان کمک می کند آنچه را که تبلیغ می کنید واقعا احساس کنند. محتوایی که با یک عکس تبلیغاتی ارائه می شود تا 94 درصد بیشتر از محتوایی که بدون عکس ارائه می شود توسط افراد بازدید می شود.

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی هنر تخصصی عکاسی تصاویر برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی شماست.

عکاسی تبلیغاتی نوعی از تبلیغات است که از عکس ها و تصاویر برای تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص استفاده می شود. به دلیل روشی که عکاسان کار می کنند، استفاده از عکاسی در تبلیغات می تواند شانس افراد را برای نگاه کردن به یک آگهی افزایش دهد.

زمانی که یک شرکت می خواهد محصول یا خدماتی را به صورت تاثیرگذار به نمایش بگذارد، از عکاسی تبلیغاتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کند. این نوع عکاسی متکی بر خلق تصاویری است که از نظر بصری برای مخاطبان محرک باشد، به این امید که بر روی خرید تأثیر بگذارد.

عکاسان از تجهیزات عکاسی برای ثبت تصاویر استفاده می کنند. آنها باید چشم خوبی داشته باشند و درک کنند که چگونه نور و رنگ های مختلف می توانند بر یک تصویر تأثیر بگذارند. آنها از خلاقیت برای گرفتن عکس های قانع کننده و فوق العاده بهره می برند.

عکاسان ممکن است در استودیوی خود کار کنند، یا ممکن است برای گرفتن انواع خاصی از عکس ها، مانند پرتره مدرسه یا عکس عروسی، به مکانی سفر کنند. عکاسان تبلیغاتی به طور خاص بر تولید عکس هایی تمرکز می کنند که برای تبلیغات استفاده می شود.

کارهای آنها را می توان روی بیلبوردها، مجلات و پست های ایستاگرام پیج های کاری دید. آنها باید درک خود از عکاسی را با آگاهی از تصوری که تبلیغات قصد ایجاد آن را دارد ترکیب کنند و عکسی را تنظیم کنند که به طور موثر آن تصور را منتقل کند. عکاسان تبلیغاتی ممکن است خوداشتغال باشند یا برای یک شرکت تبلیغاتی کار کنند.

مهم ترین وظیفه عکاسی تبلیغاتی: ایجاد ارتباط عاطفی

قوی ترین ارتباط بین مشتریان و محصولات، ارتباط عاطفی است. اگر بتوانید عکسی بسازید که تصویری ذهنی مانند زندگی شادتر، خانه بهتر یا خاطره ای دوست داشتنی ایجاد کند، به جای اینکه فقط محصول را به نمایش بگذارید، با مشتری یک پیوند عاطفی ایجاد می شود و به احتمال زیاد از شما خرید می کند.

شرکت ها و موسسات تجاری، آرزوهای مشتری را شناسایی می کنند و عکاسان تبلیغاتی از آن ها برای تبلیغ محصول استفاده می کند.

این آرزوها می تواند آسان‌تر کردن زندگی باشد، آگاهی از محیط‌ زیست یا تفریح، خرید بی دغدغه برای افراد شلوغ باشد و این چیزی است که باعث دیده شدن محصول، ایجاد ارتباط عاطفی با آن و در نهایت فروش می شود.

مشتریان با استفاده از آرزوهایشان متقاعد می شوند که برای رسیدن به اهداف خود به محصول شما نیاز دارند.

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان

در جامعه مصرفی ما، تصاویر اکنون رسانه ای محبوب برای استراتژی های بازاریابی برندها هستند. با استفاده از اینترنت و رشد روزافزون شبکه های اجتماعی، عکاسی تبلیغاتی در زندگی روزمره ما بسیار برجسته شده است.

عکاسان تبلیغاتی برای کمک به برجسته شدن و رشد برندها در بازارهای رقابتی مرتبط با حوزه های کاری شان، باید یک عکس تبلیغاتی تاثیرگذار ایجاد کنند.

به عنوان یک متخصص عکاس تبلیغاتی در اصفهان، دانش و تسلط فنی در نور، سبک و کادربندی امکان خلق تصاویر با کیفیت بالا در فرمت های مختلف (پوستر، آگهی ها، بنرهای وب) را به وجود می آورد. حس ترکیب بندی و زیبایی شناسی بعه عکاسان این امکان را می دهد که همیشه بهترین راه را برای برجسته کردن محصول یا خدمات ارائه شده بیابند.

ارزش کار یک عکاس تبلیغاتی در توانایی آن برای تولید تصاویر مطابق با رویکردهای تجاری متفاوت است که باعث جلب توجه مخاطبان هدف به برند و کسب و کار مربوطه می شود.

تاثیر عاطفی عکاسی تبلیغاتی حرفه ای در فروش و بازاریابی

یک عکس تبلغاتی حرفه ای سطحی از کیفیت و جزئیات را نشان می دهند که نمی توانید با دوربین تلفن خود به دست آورید.

هم چنین وب سایت ها به ویژه از عکس های تبلیغاتی باکیفیت و حرفه ای بهره می برند، به خصوص که مصرف کننده امروزی بیشتر به سمت تبلیغات بصری گرایش دارد.

مردم به طور طبیعی توسط عکس های تبلیغاتی برندها جذب می شوند. در واقع مشتریان احتمالی هر کسب و کار، دوست دارند خود را در حال استفاده از چیزهایی که علاقه مند به خریدشان هستند حس کنند.

بنابراین استفاده از عکس های تبلیغاتی مناسب که استفاده از محصول یا خدمات شما را به تصویر می کشد می تواند آنها را به سمت خرید موفق از شما سوق دهد. و این دقیقا کاری است که عکاسی تبلیغاتی اصفهان انجام می دهد.

نحوه ایجاد عکس های تبلیغاتی عالی

برای ایجاد عکس های تبلیغاتی در مورد اهداف کمپین تبلیغاتی به دقت فکر کنید. مشتری می خواهد محصول را چگونه درک کند؟ این یک محصول لوکس، یک نماد وضعیت، یا چیزی است که همه باید داشته باشند؟ این کار پایه بسیاری از فرآیند خلاقانه شما را شکل می دهد. عکس شما باید این مفهوم را بدون تکیه بر محصول، به تنهایی منتقل کند.

مفهوم را در عکس تبلیغاتی خود تعریف کنید

در مورد یک مفهوم تصمیم بگیرید و موقعیتی مثبت و واقعی را شناسایی کنید که مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهد. شما می توانید در انجام این کار خلاق باشید، اما باید پایه محکمی وجود داشته باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. اگر مخاطب پیوند عاطفی با عکس احساس نکند، با آن ارتباط برقرار نمی‌کند و چیزی نمی‌خرد.

اصولا در عکاسی تبلیغاتی به این موضوع به خوبی پرداخته نمی شود. شما باید فضایی را برای مخاطب ایجاد کنید تا داستان خود را بسازد. سعی کنید آنها را در مسیری هدایت کنید تا به نتیجه ای که می خواهید برسند، اما به یکباره آنها را در دل موضوع نیاندازید.

نکات حرفه ای عکاسی تبلیغاتی:

  • مدل عکس خود را با جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود مطابقت دهید.

  • پس زمینه ها و مضامینی را انتخاب کنید که منعکس کننده آرزوهای مخاطب باشد.

  • بر جنبه‌های تصویر با استفاده از عمق میدان تأکید کنید تا عناصر کلیدی برجسته شوند.

  • از مدل ها بخواهید با مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنند تا ارتباط مستقیمی بین آنها ایجاد شود.

  • با موضوعات احساسی مانند خاطرات و آرزوها بازی کنید.

  • از داستانی استفاده کنید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

عکس تبلیغاتی نهایی خود را بازبینی کنید

بعد از پایان عکاسی تبلیغاتی بررسی کنید که آیا بیننده می تواند با تصویر ارتباط برقرار کند و پایان داستان را بسازد یا خیر؟ آن نماهای کلاسیک از یک غذاخوری خانوادگی در فضای باز، غروب گرم خورشید، غذایی که مامان درست کرده و واکنش احساسی که نسبت به آن می‌گیرید را در نظر بگیرید.

با موفقیت آن را در یک عکس ثبت کنید و در این حال مشتریان به طور ناخودآگاه، به طور قوی‌تر با محصول شما نسبت به سایر رقبا پیوند می‌خورند. تصویر زیر یک تبلیغ تاثیرگذار با یک خانواده 3 نفره در آگهی فرزندخواندگی حیوانات وجود دارد . این بهترین نمونه از معانی لایه‌ای و ترکیب هوشمندانه عکاسی تبلیغاتی است.

عکاسی تبلیغاتی اصفهان

عکس‌های تبلیغاتی چه از محصول، چه از لحظه‌ای لمس‌کننده یا یک پرتره خلاقانه، قدرت بیان داستان و برانگیختن خاطرات یا واکنش‌های احساسی را دارند.

هنگام انجام عکاسی تبلیغاتی، همیشه باید به دقت در مورد اهداف تبلیغ فکر کنید، اینکه مخاطب شما چگونه تصویر را درک می کند یا اینکه چگونه تحت تأثیر آن قرار می گیرد. عکس تبلیغاتی باید مفهوم خلاقانه را بدون تکیه بر محصول برای انجام آن به تنهایی منتقل کند.

چگونه برای بازاریابی و تبلیغات عکس های عالی بگیرید

وقتی صحبت از عکاسی برای بازاریابی و تبلیغات می شود، خلاقیت و بینش تنها نیمی از نبرد هستند. تصاویر نقش اساسی در بازاریابی و تبلیغات دارند زیرا داستانی را بیان می کنند، پیام یک برند را منتقل می کنند و توجه گسترده ای را در رسانه های اجتماعی به خود جلب می کنند. با این وجود، میلیون‌ها تصویر تبلیغاتی در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، اما تنها بهترین تصاویر برجسته می‌شوند.

عکاسی تبلیغاتی خوب، فرد را متقاعد می کند که چیزی را خریداری کند. علاوه بر این، توجه افراد را جلب می کند و آنها را به یک داستان و تصویر یک برند می کشاند. برای ایجاد یک عکاسی تبلیغاتی موفق، باید از ترکیبی از مهارت های عکاسی و درک روانشناسی انسان استفاده کنید.

نحوه ایجاد عکس های تبلیغاتی فوق العاده

بنابراین چگونه می توان این عکس های شگفت انگیز را برای یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کرد؟ در اینجا پنج اصل آزمایش شده توسط بهترین آژانس های تبلیغاتی و تیم های برندسازی در سراسر جهان آورده شده است:

1. یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید

عمیق ترین ارتباط بین مشتریان و شرکت ها یک ارتباط عاطفی است. اگر به جای اینکه صرفاً محصول را نشان دهید، تصویر ذهنی مثبتی مانند زندگی بهتر، خاطره ای دوست داشتنی یا خانه ای بهتر بسازید، می توانید با مشتری پیوند عاطفی ایجاد کنید.

به طور معمول، شرکت خواسته ها و نقاط دردناک مشتری را شناسایی می کند. سپس، عکاس از آن ها برای تبلیغ محصول از طریق تصویر استفاده می کند. کداک قبلاً ارتباط عاطفی را در دهه 1940 درک کرده بود. آنها به جای نشان دادن دوربین، آنچه را که دوربین ها می توانند انجام دهند را نشان دادند. در نتیجه، آنها یک پیوند عاطفی با مشتری ایجاد کردند.

2. مفهوم را تعریف کنید

شما باید مفهومی را تعریف کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود. به عنوان مثال، این می تواند یک موقعیت واقعی باشد که مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. عکاسان می توانند در این زمینه خلاق باشند، اما باید پایه محکمی وجود داشته باشد که مخاطب آن را درک کند.

حتی می توانید فضایی برای مخاطب ایجاد کنید تا داستان خود را بسازد. راه رسیدن به نتیجه را به آنها نشان دهید، اما آنها را تحت فشار قرار ندهید.

3. از نورپردازی مناسب استفاده کنید

نور مناسب می تواند یک تصویر متوسط ​​را به یک تصویر عالی تبدیل کند. در اینجا چند نکته برای به دست آوردن عملکرد عالی از تنظیمات نورپردازی شما وجود دارد:

  • از منبع نور گسترده استفاده کنید: منبع نور گسترده برای ایجاد نور ملایم تر، سرکوب بافت عکس و ایجاد سایه های کمتر ضروری است. اگر در حال عکاسی پرتره هستید، یک منبع نور گسترده می تواند جلوه های برجسته ای ایجاد کند.
  • از سایه ها برای ظاهری سه بعدی استفاده کنید: برخلاف تصور رایج، سایه ها همیشه یک چیز منفی نیستند. سایه‌ها – در صورت استفاده صحیح – می‌توانند ظاهری حجیم به عکس‌های شما بدهند، بنابراین سوژه‌تان را به‌جای یک سطح صاف در فضا قرار می‌دهند. به نوبه خود، این می تواند به عکس های شما کمک کند که معتبرتر به نظر برسند.
  • دمای رنگ را در نظر داشته باشید: همیشه دمای رنگ را هنگام عکاسی در نظر بگیرید. در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر، نور خورشید لحن گرمی دارد که ممکن است شادی را منتقل کند. این زمان می تواند برای تصاویر شما عالی باشد.
  • منبع نور را نزدیک سوژه قرار دهید: هر چه سوژه شما دورتر باشد، نور شدیدتر به آن می‌تابد. اطمینان حاصل کنید که سوژه شما نزدیک منبع نور قرار می گیرد تا به طور طبیعی سوژه را روشن کند.

ویژگی های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک عکاس تبلیغاتی

ویژگی های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک عکاس تبلیغاتی در هر شخص متفاوت است.

عکاس حرفه ای که قصد دارد در تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات عکس های حرفه ای ایجاد کند، باید دانش کاملی از همه کدهای تبلیغاتی داشته باشد.

امروزه شرکت ها کانال های مختلفی را در اختیار دارند که به آنها اجازه می دهد تا در مورد محصولات خود توضیحاتی را ارئه دهند. با این حال، یک تصویر در یک بیلبورد به همان شکلی که در یک پست اینستاگرام است درک نمی شود.

عکاسان تبلیغاتی می‌دانند که یک محصول بسته به رسانه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، به یک شکل عکاسی نمی شود. بنابراین آنها عکس های خود را متناسب با هر رسانه طراحی می کنند تا پیام شرکت را به بهترین نحو منتقل کنند.

چه در داخل خانه یا خارج از منزل کار کنید، چه از یک شی، یک ظرف یا یک مکان عکس بگیرید، هدف عکاس تبلیغاتی همیشه یکسان است: تصعید محصول.

برای این کار باید دقیق باشید و به جزئیات توجه زیادی داشته باشید. هنگامی که عکاسان تبلیغاتی یک بسته عکس یا یک طرح محصول برای یک کاتالوگ یا یک سایت فروش آنلاین ایجاد می کنند، درمورد مهم ترین عوامل در عکاسی یعنی کادربندی و نورپردازی دقت زیادی به خرج می دهند. هنگام کار بر روی یک مجموعه برای بهبود محصول، آنها سختگیرانه به عناصر مختلف ارائه شده به عنوان بخشی از ترکیب توجه می کنند.

فرهنگ تبلیغات، حس زیبایی شناسی، خلاقیت، دقت، توجه به جزئیات، سازماندهی، تطبیق پذیری، اصالت و سازگاری: اینها ویژگی هایی هستند که از یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای انتظار می رود.

نحوه انجام پروژه عکاسی تبلیغاتی

پروژه های تبلیغاتی معمولا با حساسیت بالایی انجام می شوند زیرا کارفرمایان به هدف افزایش فروش یا برند سازی محصولات خود، هزینه نسبتا زیادی پرداخت می کنند.

در هنگام قبول یک پروژه تبلیغاتی باید تمام مراحل از تصور تا تحقق یک تصویر تبلیغاتی را پوشش دهید:

  • تعریف یا بازتعریف درخواست مشتری: اولین قدم هنگام شروع عکاسی تبلیغاتی، توانایی تجزیه و تحلیل و درک سریع نیازهای ارتباط بصری مشتری، با در نظر گرفتن محدودیت های فنی و مادی لازم برای عکسبرداری، به منظور ایجاد بهترین نتیجه است.
  • ایجاد یک مفهوم “خلاصه و خلاق”: در این مرحله باید سعی کنید تعریف و ساختار پروژه توسط شما و یا تیم خلاق آژانس تبلیغاتی یا مدیر ارتباطی شما به مشتری صورت بگیرد. ارائه پروپوزال خلاقانه و تطبیق زاویه هنری آن با نیازهای مشتری از کارهای ضروری این مرحله می باشد.
  • مدیریت تولید: مکان یابی، طراحی صحنه، نورپردازی و بررسی کادربندی، هماهنگی و تبادل نظر با کارگردانی هنری برای تعیین تصاویر ارسالی پس از تولید، از جمله کارهایی است که باید در مرحله بعدی پروژه عکاسی خود انجام دهید.
  • اقدامات پس از تولید: شناسایی امیدوار کننده ترین تصاویر بر اساس ترتیب خاص و پردازش و روتوش تصویر با استفاده از یک یا چند نرم افزار تصویربرداری حرفه ای (فتوشاپ، لایت روم و غیره) برای رندر نهایی در این مرحله انجام می گیرد. سعی کنید این کار را تا رسیدن نتیجه نهایی به نظر مشتری خود ادامه دهید.